morgonstund har guld i mund

Lovis piper, jag klappar. Pip, klapp, pip, klapp, pip.
Elsa: MAMMA?? jag vill gå UUUPP!!

Jaha, upp - var är morgonrocken, fryser som en hund, Piiiip, Lovis vill hänga på höften, Elsa är kissnödig, knäppa på bolibompa, fixa frulle (Lovis måste få mandarin i väntan på frukosten, annars bankar hon sitt lilla huvud mot matstolen och jag tror hon ska få hjärnskakning). Korvmacka och yoghurt till barnen, kaffe till mamman. Piiiip, Lovis är mätt och vill UUUPP, tvätta, byta, klä på och sätta ned, vika tvätt, hänga tvätt, torka golv, stol och bord efter frullen, Lovis kryper i VIMet, Elsa vill leka med pappas pyttelilla lego och får stänga dörren så inte Lovis kommer åt det. Piiiip, PIIIIIIIIP, Lovis accepterar inte riktigt den stängda dörren...phu.

Kommentarer
Postat av: Gabriella

underbara piiipiga småsystrar och deras å så tålmodiga storasystrar men ibland får de allt gilla läget, vilket de sällan gör ;-) och låta sina äldre systrar vara ifred. Tack för att du tog med så många piip, även om jag vet att det inte bara är min som piiiiiper, piper, piiiiper så finner jag en förtröstan att läsa om andras (din) älskade, underbaraste sötisar också gör det. Kram vännen

2009-11-24 @ 20:39:12
URL: http://himlenarrosa.blogspot.com
Postat av: Anna

Hej Fia!!

hoppas allt är bra med dig, vilken härlig blogg du har. Den hamnar bland favoriterna!



Kram Anna

2009-11-25 @ 14:33:06
URL: http://enkanslaavvitt.blogspot.com
Postat av: Rara Karlsson

Åh, va härligt jobbiga haha! Får mig att längta lite efter småfjuttar. Liiite, bara. Ska ju gifta mig i sommar, en sak i taget tack.

2010-01-13 @ 13:41:41
URL: http://chives.blogg.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0