Ska man blogga, eller??

Tanken på att starta upp den här bloggen igen har väl funnits ett tag och efter ett badhusligt samtal med den gode G (inte Gud då men någon aldeles säkert lika trevlig!) så är nu saken biff.

Mitt förstaste inlägg måste ju naturligtvis handla om hur fantastiskt modig jag blivit...blev, i morse. Jag har gått och väntat rätt länge för jag har vetat att den här dagen skulle komma. Och nu. I morse så satt han där och hånlog mitt på hallmattan. En stor, fet otäcking till spindel - fy fasen jag ryser av blotta tanken och man skulle ju kunna tro (de som känner mig iaf) att jag tog barnen, krängde på mig en jacka (inga skor för där kan det ha krupit ner spindlar!!) och gick hemifrån osminkad och i pyamas. Men icke sa Nicke, med en Lovis på armen har man så att säga lite ansvar...så jag kastade en kokbok på honom! Sen kom det en till otäck rackare men han gick samma öde till mötes så nu hoppas jag att ryktet ska gå i spindelkretsar om att i det lilla röda radhuset bor en farlig spindelkrossare...så de andra hemskingarna håller sig borta. Vem som ska sprida ryktet är jag inte helt på det torra med men det ska väl lösa sig...

Kommentarer
Postat av: Hanna

Vad kul att du ska blogga!

2009-10-09 @ 20:43:32
URL: http://mrsgralberg.blogg.se/
Postat av: ullis

I am so proud vännen!

Nu ska jag läsa din blogg istället, ombytta roller. kram

2009-10-09 @ 21:01:20
URL: http://ulrikaolofsson.blogg.se/
Postat av: Tove

Ååå va underbart!

Jag är också lika modig, kör alltid med tjock bok! Men mina spindlar skvallrar inte om mig för varandra. Dom springer runt överallt utan dödsångest eller rädsla. Men plötsligt står ja där med svenska/engelska ordboken i högsta hugg. Snacka om att spindlarna blir förvånade!

2009-10-09 @ 21:13:13
Postat av: Annika

Fy fasiken vad modigt!! Jag fasar också för den dagen, för jag har ju förstått att man får spindlar på köpet när man skaffar hus... Bläk!! Tänker bära runt på en stor, tjock bok all the time!!

Härligt med blogg!

2009-10-09 @ 21:31:09
Postat av: Malin Yulander

Spindlar är bra när man har hus. Trivs spindlarna har man inte några fuktskador. Man måste bara lära sig leva med de små (eller stora, hemska tanke) äcklena...

2009-10-09 @ 22:00:59
Postat av: Karin

Kul att du ska blogga!!

Angående de där 6 benta djuren så håller jag med dig fullständigt de är "vidro". Några pojkar i min klass är totalt förälskade i krypen. De fångar o visar gladeligen upp fångsten... Blä!

dem vill att vi ska ha spindlar som husdjur i klassrummet...

Tveksamt tycker jag!!

Kram

2009-10-09 @ 22:28:32
Postat av: fia

NEJ MEN HEEEEEEEEEJ Åh va skoj att du ska blogga nu,,,, hejja hejja,,,,

Hörru välkommen till husägandet och spindlarna,,,, fyy vi har såå stora träskspindlar i källaren skiit snuskiga,,, man verkligen hör hur som kraschar när man dödar dom,, Jag är dock Inte spindelrädd OM jag inte får nån på mig!!! :) så oftast låter jag dom vara!!



KRAMELIKRAM

2009-10-09 @ 22:35:20
URL: http://stengeltjejen.blogg.se/
Postat av: Mthess

Välkommen till bloggvärden! Lycka till med spindel dödandet.

2009-10-10 @ 08:31:43
Postat av: fia med 3

Ha ha ha jag kan inte sluta skratta.... Visste inte att du hade sån fobi för spindlar, men lycka till i jagandet och skriv gärna igen om dina sätt att ta kål på de små rackarna.

2009-10-17 @ 21:05:31

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0